این که 5 سال دیگه هایی کجا هستی بستگی داری به کارهایی داره که امروز میکنی
021-88539565 - 09120699830
چگونه انسان فعالی باشیم ؟
1398/05/02 - 6 بازدید

چگونه انسان فعالی باشیم ؟

برآورد شده است که در هر سال، پنج میلیون و سیصد هزار نفر در جهان در نتیجه عوارض ناشی از بی‌تحرکی جان خود را از دست می‌دهند که حتی از مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات – که پنج میلیون و یکصد هزار نفر تخمین زده شده – بیشتر است.

نتایج تحقیقی تازه در مورد ارتباط فعالیت بیشتر با سلامتی نشان می دهد که حتی پانزده دقیقه ورزش در روز باعث می شود یه طور متوسط سه سال به طول عمر ما افزوده شود. در این بررسی که در نشریه پزشکی لانست منتشر شده، آمده رابطه بین طول عمر و ورزش برای افراد بالغ در هر سنی که باشند مصداق دارد.

براساس پژوهش ها، تحرک بدنی بیشتر باعث سلامتی بیشتر می شود و این رابطه تا افزایش فعالیت بدنی تا صد دقیقه در روز همچنان صادق است.

 

اما اینکه «چگونه انسان فعالی باشیم» راه های ساده ای دارد که اغلب به آن بی توجهیم.

 

نکته مهم این است که اگر غیرفعال هستید، به تدریج شروع کنید تا ورزش بیشتری انجام دهید. اگر در ابتدا خیلی سخت تلاش کنید، این احتمال وجود دارد که شما موفق نشوید یک روتین ورزشی خوب درست کنید.

 

چند نکته برای فعال تر بودن در زندگی

فعال تر و پر انرژی تر باشید

چگونه فعال تر باشیم؟
امروزه در زندگی مدرن، شاهد فعالیت کمتر انسان ها هستیم. ممکن است ساعت ها بدون حرکت در مکانی بنشینیم و به تماشای تلویزیون بپردازیم و یا در حال گشت و گذار در اینترنت باشیم. زندگی بدون فعالیت هم نمی تواند بدون عوارض باشد. عوارضی همچون اضافه وزن، خستگی مفرط و مشکلات جسمی و روحی از این دسته اند. بر طبق مطالعات انجام شده، افراد فعال نه تنها سالم تر از دیگر افراد هستند، بلکه آنها از زندگی شادی برخوردارند.

مطالعه  روشهای متقاعد کردن دیگران؛ چگونه فردی با نفوذ باشیم؟

با به کار گیری این 25 نکته، می توانید در زندگی فعال تر باشید.

 

1- چمن کاری کنید و باغبانی را بیاموزید: باغبانی شما را به طبیعت متصل خواهد کرد و روحی تازه در شما می دمد.

2- از شر 10 درصد از وسایل تان خلاص شوید: هنوز در بین وسایلی که دارید، چیزهایی هستند که دیگر به آنها نیازی ندارید. سعی کنید دور و بر خود را خلوت کنید.

3- با کودکانتان بازی کنید: اگر کودک ندارید، می توانید با برادرزاده و خواهرزاده های تان بازی کنید.

4- ماهی یک بار به موزه بروید: راه رفتن در موزه می تواند روح شما را سرشار از انرژی کند.

5- خانه تان را رنگ بزنید: اگر تا به حال برای این مسئله عذر میاوردید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید.

6- یک ورزش تیمی با توپ را با دوستانتان شروع کنید: والیبال، بسکتبال و فوتبال می توانند ورزش های مفرحی برای شما باشند.

7- داوطلب شوید: برای انجام کارهای خیر داوطلب شوید، مطمئن باشید که حس خوبی در شما ایجاد می شود.

8- دکوراسیون اتاق نشیمن خود را عوض کنید: مبل ها را جابجا کنید و هر کدام را به نقطه ای ببرید، حتی اگر نمی دانید که چگونه آنها را بچینید، با جابجا کردن آنها به نتیجه خواهید رسید.

9- عصرها برای قدم زدن به بیرون بروید: حتی 20 دقیقه پیاده روی بعد از کار می تواند برایتان مفید باشد.

10- از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید: بالا رفتن از پله ها می تواند یک تمرین بدنی خوب باشد.

مطالعه  تمرین 30 روزه برای تقویت مهارت‌های رهبری

11- ناهار را به منظور تحویل در محل کار سفارش ندهید: راه رفتن تا رستوران می تواند پاهایتان را ساعت ها پشت میز نشسته اید، ورزش دهد.

12- اتاقتان را تمیز کنید: شاید مادرتان همیشه این موضوع را به شما تذکر می دهد، ولی تمیز کردن اتاق می تواند علاوه بر فعالیت، بر روحیه شما تاثیر مثبت داشته باشد.

13- لباسهایتان را اتو کنید: اتو کردن لباس می تواند یک مهارت خوب باشد، ضمن اینکه در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

14- عضو یک تئاتر شوید: بازی کردن در یک نقش می تواند به شما اعتماد به نفس دهد و از نشستن بی حرکت بر روی صندلی بهتر است.

15- یک تیم ورزشی برای بچه ها تشکیل دهید: تمرین دادن بچه ها تجربه لذت بخشی خواهد بود و می تواند برای خود شما نیز فعالیتی مفرح باشد.

16- به دامان طبیعت بروید: کوه و دشت و رودخانه را از یاد نبرید، همه آنها تجربه های دلچسبی برای شما خواهند بود.

17- به استخر بروید: بهتر است چند صباحی را هم در آب زندگی کنید.

18- حرکات کششی را فراموش نکنید: حرکات کششی از درد مفاصل و عضلات کم می کند. همچنین می تواند از استرس شما نیز بکاهد. هر از چندگاهی بدن خود را با این حرکات نرمش دهید.

آیا فعال بودن مخصوص افراد جوان است؟

پرتحرک بودن و سلامت زندگی کردن اتفاقا برای افراد سالمند هم مهم تر است و هم اثرگذار تر.

 

محققان سوئدی می گویند تحرک در هفتمین دهه زندگی، موجب افزایش فراوان امید به زندگی در افراد می شود.

مطالعه  تصمیم گیری

 

محققان در انستیتوی کارولینسکای سوئد بر روی شیوه زندگی هزار و هشتصد و ده نفر که بالای 75 سال سن داشتند، تحقیق کردند.

بر اساس یافته های این تحقیق کسانی که سلامت تر زندگی می کنند شش سال بیشتر عمر می کنند و در این میان در مورد زنان، پنج سال دیگر هم به این شش سال اضافه می شود.

متخصصان می گویند برای اینکه مراقب سلامت خود باشید هیچوقت دیر نیست.

 

شنا، پیاده روی و ژیمناستیک، امید به زندگی را حدود دو سال افزایش می دهد. کسانی که روابط اجتماعی گسترده دارند، یک سال و نیم بیش از آنها که اجتماعی نیستند عمر می کنند. بررسی آمار در این مورد نشان می دهد که مردان می توانند با استفاده از شیوه های سالم سازی زندگی، طول عمر خود را تا شش سال افزایش بدهند و زن ها تا پنج سال.

 

حتی بعد از سن 85 سالگی هم می توان زندگی کم خطر و سالم افراد را تا چهار سال افزایش داد.

بسیاری از تصمیمات درباره شیوه زندگی، پیش از تولد 75 سالگی گرفته می شود پس مشخص نیست که چه میزان تغییر در سال های آینده ایجاد خواهند کرد.

 

این تحقیقات شواهد خوبی هستند مبنی بر این که سن و سال خیلی بالا برای اینکه تصمیم بگیرید چند سال بیشتر عمر کنید دیر نیست.

هیچوقت برای ایجاد تغییرات کوچکی که می توانند تفاوت های بزرگ ایجاد کنند، دیر یا زود نیست.