نتیجه عملکرد مثبت به همراه تفکر مثبت موفقیت است
021-88539565 - 09120699830
تحلیل رقابت چیست ؟
2019/08/26 - 47 بازدید
تحلیل رقابت چیست ؟

تحلیل رقابت یا Competitive Analysis، تحلیلی است از رقبای‌تان و چگونگی مقایسه‌ی کسب‌ و کار تان . با ارزشیابی نقاط ضعف و قوت رقابت‌ تان، شما می‌توانید شروع کنید به قاعده‌مند کردن چگونگی مزیت‌رسانی به شرکت‌تان. چنین تقویمی معمولا بخشی از طرح بازاریابی یا کسب‌ و کار شرکت است و بافتار را برای طرح‌های رشد فراهم می‌آورد.

انواع رقابت کننده ها یا competitors

انواع رقابت‌کننده‌های ارزشیابی شده شامل موارد زیر هستند:

سوال‌هایی که باید پرسید

برای تحلیل رقابت تان ، این پرسش‌ها را درباره‌ی هر یک از رقیب‌هایی که شناسایی کرده‌اید مورد ملاحظه قرار دهید:

مطالعه  شناخت تیپ های شخصیتی(MBIT)

اطلاعات را از کجا کسب کنیم

حالا که می‌دانید چه چیزی در مورد رقبای‌تان بپرسید، وقت آن است که جمع‌آوری اطلاعات را آغاز کنید. بعضی از بهترین جاهایی که برای کسب جزییات درباره‌ی اقدامات رقابت‌تان می‌توانید به آنها رجوع کنید عبارتند از:

تمام اطلاعاتی که می‌یابید را در گزارشی جمع‌آوری کنید که نقاط برتری شما بر هر رقیب و جاهایی که فرصت پیشرفت دارید را خلاصه می‌کند. این تمرین می‌تواند کمک کند موقعیت کسب‌وکارتان را در بازار مستحکم کنید یا کمک می‌کند بخشی از سهام بازار را به‌دست آورید.

مزیت رقابتی چیست؟ و چرا باید داشته باشیم؟

مزیت رقابتی عاملی است که مشتریان، شما را نسبت به رقبایتان ترجیح می دهند. همان چیزی است که کسب و کار شما را معروف می کند. همان چیزی است که نام برند شما را در ذهن مخاطبانتان حک می کند.

مطالعه  انگیزه درس خواندن در نوجوانان

مزیت رقابتی شاید به خاطر قیمت کم یا قیمت زیاد محصولاتتان ایجاد شود. به محصولات شرکت اپل نگاه کنید. شاید قیمت محصولاتش نسبت به رقباش خیلی بیشتر باشد. ولی افراد خیلی خاصی هستند که از محصولات شرکت اپل استفاده می کنند. افرادی که می خواهند با بقیه فرق داشته باشند. افرادی که می خواهند خاص باشند.

برای ایجاد مزیت رقابتی باید ابتدا به رفتار رقبایتان توجه کنید. ببینید محصولاتشان چه مزیت هایی دارند. ببینید کیفیت محصولاتشان در چه حدی است. شما باید از هر لحاظ بهتر از آن ها باشید. شاید پشتیبانی رقبای شما ضعیف باشد. ولی شما در هر زمان و مکان پاسخ گوی نیاز مخاطبانتان باشید. این هم می تواند عاملی باشد تا شما را از رقبایتان متمایز می کند.