تکنیک فروش موفق چیست؟ – راه کارهای عملی برای افزایش فروش
تکنیک فروش موفق به ما کمک می کند تا بتوانیم به تعداد بیشتری از مشتری هایمان بفروشیم.
برای اینکه بتوانیم فروش موفقی را تجربه کنیم ، باید بتوانیم با مشتری از لحاظ احساسی ارتباط خوبی برقرار کنیم. اگر محصول شما یک محصول عمومی مثل خوراک یا پوشاک است ، زمان کوتاه تری برای تاثیرگذاری احساسی بر روی مشتری لازم دارید. اما برای فروش محصولات خاص باید برنامه ریزی بیشتری کنید.
9 راهکار برای افزایش فروش
برای افزایش فروش می توانید از انواع روش های فروش استفاده کنید که چند مورد آن را در این مقاله برای شما ذکر کرده ایم.
بازاریابی مناسبتی
آیا تاکنون به فکر ایجاد بیزینس پلن ویژهای برای روز پدر یا مادر و مناسبت های خاص بودهاید؟ آیا در کسبوکار شما امکان برنامه ریزی برای ارائه پیشنهاد ویژه به اقشار خاصی مانند کارگران، کارمندان و … میسر است؟ بررسی کنید که محصولات شما بیشتر برای چه گروهها و اقشاری قابل استفاده هستند و برای آن ها در مناسبت های خاص و مشخص، پیشنهادهای ویژهای ارائه دهید. هدف از بازاریابی مناسبتی، معرفی محصولات و افزایش فروش در دوره زمانی خاص است.
شما میتوانید در تقویم روزهایی مانند اعیاد و جشن هایی که میتوانید برای آن ها جشنواره و پیشنهادهای ویژهای طرح کنید را مشخص کنید؛ برای مثال، محصولی مانند کمربند و یا کروات که جزء گروههای اصلی در فروش نیستند را در روز پدر به صورت یک پیشنهاد شگفتانگیز و ویژه ارائه دهید. با استفاده از بازاریابی مناسبتی میتوانید فروشتان را تا حد چشمگیری افزایش دهید و محصولتان را به خوبی معرفی نمایید.
استفاده از قیمت دقیق
در قیمتگذاری محصولات و خدمتتان دقت کنید. شما میتوانید با استفاده از قیمت های دقیق و مناسب، انتظار دریافت تخفیف از سوی مشتریانتان را کاهش دهید و خودتان را از دردسر چانهزنی نجات دهید؛ برای مثال، اگر شما محصولی را 50 هزارتومان قیمتگذاری کردهاید، آن را 49800 تومان بفروشید! این گونه قادر هستید احساس دقیق بودن قیمت را در ذهن مشتری ایجاد نمایید. توجه داشته باشید در فروش حرفهای زمانی که میخواهید یک محصول را به فروش برسانید، باید تا حد امکان صفرها را از دید مشتری پنهان کنید تا عدد کوچکتر به نظر برسد.
در این صورت مشتری راحتتر اقدام به خرید محصول خواهد کرد؛ برای مثال اگر محصول شما 10.000.000 تومان قیمتگذاری شده است، قیمت را «یک میلیون» تومان بنویسید. این اقدام با توجه به بازاریابی عصبی، در ذهن مشتری تأثیر بسیار مطلوبی را خواهد گذاشت. از امروز سعی کنید قیمت دقیق برای محصولاتتان انتخاب کنید. معمولاً جوایزی که بانکها برای حساب های قرضالحسنه انتخاب میکنند، دارای تعداد بسیار زیادی صفر است! تعداد صفر در اعداد موجب بزرگ جلوه کردن رقم میشود. زمانی که شما میخواهید هدیهای به مشتری ارائه دهید، باید تا جای ممکن آن هدیه را بزرگ جلوه دهید؛ درحالیکه در بازاریابی فروش، عکس این موضوع صادق است و حذف صفرها موجب افزایش فروش خواهد شد.