×
خانه » مقالات » توسعه فردی » راه های افزایش انگیزه برای ورزش کردن
10 بهمن 1398

راه های افزایش انگیزه برای ورزش کردن

شاید فکر می کنید روزانه و مداوم ورزش کردن سخت است.و در مقابل می دانید که ورزش کردن تا چه حد بر زندگی ما اثر دارد.گاهی اوقات تصمیم به ورزش کردن می گیریم اما کاهلی می کنیم و بهانه می آوریم؛مثلا:از شنبه شروع میکنم،الان وقتش نیست،حسی برای ورزش کردن ندارم و از قبیل این حرف ها.جان گرودن سرمربی و بازیکن حرفه ای می گوید:من بیش ترین ارزش های زندگی را از طریق ورزش کردن به دست آوردم، از فوتبال بازی کردن،کار تیمی، مردانگی، اخلاق کاری، انعطاف پذیری، فدا کاری، همه این ها را با بودن در یک تیم به دست آوردم.پس از جمله فعالیت هایی که می تواند به خوبی ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند ورزش کردن است.

در این مقاله قرار است باهم یاد بگیریم که چگونه انگیزه کافی را برای ورزش کردن بیابیم.

1.تغذیه سالم داشته باشید.

شما بهتر می دانید که تغذیه سالم و مناسب چقدر به ورزش کردن مرتبط است و اگر تغذیه سالم داشته باشید احساس سالم تر و شاداب تری دارید به خصوص خوردن وعده صبحانه به شما کمک می کند تا نه تنها تمام روزتان را پر انرژی باشید بلکه تناسب اندام فوق العاده ای پیدا کنید.

2.لباس و ست ورزشی جدید بخرید.

ست شیکی را برای ورزش کردن خود با سلیقه خودتان تهیه کنید اما آن را توی کمد نگذارید. سعی کنید لباس همیشه مقابل چشمانتان قرار بگیرد تا به شما انگیزه بیشتری برای ورزش کردن بدهد.

3.فعالیت های سالم داشته باشید.

برای خودتان به ورزش به مثابه یک فعالیت جذاب و هیجان انگیز نگاه کنید.اگر اینگونه به ورزش نگاه کنید دیگر جایی برای فعالیت های کم ارزش ندارید.به جای اینکه روزانه مقابل تلویزیون بنشیند و کانال ها را بالا پایین کنید به پیاده روی بروید یا خودتان را با گارهای خانه مشغول کنید.کاری انجام دهید که می دانید احساس نشاط و شادابی بیشتری به شما دست می دهد.

4.روند و پیشرفت خود را مکتوب کنید.

یک دفتر یادداشت تهیه کنید و روند روزانه خود را مکتوب کنید.این به شما انگیزه ای می دهد که می توانید ورزش کردن را سفت و سخت ادامه دهید.می توانید تاریخ وزن و برنامه را در آن دفتر یادداشت بنویسید و حتی آن را به دیگران نشان دهید.

5.مجله، وبلاگ و داستان های موفق بخوانید.

مطمئن باشید خواندن داستان های افراد موفق می تواند شما را نسبت به ورزش کردن ترغیب نماید.بعد از خواندن این داستان ها سعی کنید آنها را الگوی خود قرار دهید و بگویید:(اگر او توانست،پس من هم می توانم.)

6. در میان افراد پر انرژی و با انگیزه باشید.

بجای همنشینی با افرادی که شکست خوردند و مدام از شکستشان صحبت می کنند با افرادی صحبت کنید که شکست را به قول معروف مقدمه یک پیروزی می دانند و قوی تر از دیروزشان ادامه می دهند.بااینگونه افراد یک گروه تشکیل دهید و همدیگر را حمایت کنید.

7. از بقیه بخواهید شما را کنترل کنند.

یکی از راه های ایجاد انگیزه برای ورزش کردن،داشتن یک همراه می باشد که برنامه های شما را مرتب چک کند،ضعف های شما را یادآوری کند و شما را برای پرقدرت ادامه دادن تشویق نماید.اگر نتوانستید ورزش کنید برایتان جریمه در نظر بگیرد و در صورتی که به خوبی توانستید ورزش کنید به شما پاداش بدهد.

محمد ظلی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *